willy-in-hanukkah.reismee.nl

De vissers

Donderdag 8 November

Vanmorgen lekker ontbeten en gezwommen. Het is echt een prachtige plek hier. Na het zwemmen gaan we even een rondje lopen. We lopen de poort uit richting het strand. Als we de hoek om lopen komen we bij Big Milly's Backyard. Lachen dit, hier gaan we het weekend overnachten. Das weer eens wat anders als je lopend naar je volgende slaapplek kan. Als we het strand op lopen zijn ze net de netten van de vissers aan het binnen halen. Hier geen boten met motortjes maar gewoon roeien en met een hele club mensen de netten het strand op trekken. Wat en zware klus. Pé en Boyte gaan helpen en na een tijdje liggen de netten op het strand.

De buit valt tegen en de omstanders lijken ruzie te maken over wie recht heeft op welke vis. Succes maar weer, wij lopen door. Bij Big Mily's lijkt er bijna niks veranderd. Zo gaaf om hier weer te lopen. We komen de man tegen waar Juud en ik 5 jaar terug een tas hebben gekocht, geweldig. We gaan even wat drinken en meteen gaat de muziek aan, reggea. Top om hier weer te zijn. We lopen daarna nog even het dorp in en kopen nog wat voor het thuisfront en nootjes voor vanmiddag.

Daarna weer lekker zwemmen en lummelen. 's Middags loop ik met Pé nog een rondje en dan gaan we weer naar Big Milly's. Ze hebben daar een dakterras. Als je daar zit kijk je uit op het strand en de zee. Mooi zitten, dom kijken en een biertje erbij. We zijn toch gauw zoet. Daarna lekker eten en uitbuiken op het dakterras. Morgen gaan we hier ook overnachten. Gezellig hoor, wat meer mensen om je heen en muziek!