willy-in-hanukkah.reismee.nl

Krokobite Garden

Woensdag 7 November

Gisteravond na het eten nog bar gezellig gezeten met barman Eric. Muziekje van Barends muzieklijst erbij, mooie avond. Vanochtend op het terras met uitzicht ontbeten. Leuk om te zien hoe de vissers de netten binnen halen. Zij keihard werken, wij ons ontbijt naar binnen werken. Tja, er is verschil.

Om 10 uur komt de taxi. We gaan vandaag naar Krokobite Garden in Krokobite. We willen erg graag zwemmen en ze hebben een zwembad en zitten dicht bij zee. Dat zwemmen moet dus wel lukken. Het is hier elke dag rond de 35 graden en dan wil je af en toe wat verkoeling. De rit duurt ongever 3 uur en er is weer genoeg te zien. Ze zijn op veel plekken de bermen aan het maaien. Niet met een grote machine maar gewoon met een mes, soort zwaard zeg maar. Regelmatig rijden we langs een kraam met doodskisten. Die worden hier naast de watermeloenen en de casave verkocht.

Je kan het zo gek niet opnoemen of het wordt hier langs de weg verkocht. Tot luxe bankstellen aan toe. De benzinestations is ook zo iets. of het is modern, als een Nederlandse Total, of er is een plankje met wat kleine colaflesjes met brandstof in de brandende zon. Taxichauffeurs gaan naar de moderne tankstations, goh! Ze tanken rustig 3 liter en tuffen weer verder, je lacht je af en toe rot. Ook heb ik in deze 5 weken nog niet één keer in een auto gezeten waar geen barsten in de voorruit zitten. Het is dus weer een gevarieerde rit. Inclusief file, verkeerd rijden, veel toeteren, en ga zo maar door. Rond 1 uur komen we in een heel klein dorpje over een nog kleiner weggetje. Oke als dit het is?? Maar we zitten goed en wat een verrassing weer als we door het hek komen. Een prachtige tuin, een zwembad en verschillende huisjes. We krijgen een huisje met 2 verdiepingen, echt schattig ( ik vind alles schattig volgens Pé, maar geloof me dit is schattig!) We zetten de koffers in de kamer en gaan een hapje eten. Je kijkt je ogen uit hier, het is echt geweldig mooi hier. Dan gauw omkleden en zwemmen. Heerlijk. Snel nog even een wasje doen en gauw weer verder zwenmen en chillen. Aan het einde van de middag douchen en eten. vanavond gaan we in een Ghanese bar voetbal kijken. Juventus- Manchester volgens mij. Wordt vervolgt

Marrit Van Exel

Zo mooi en dat in Ghana.

Ans

Mooi daat . Hier verkopen ze piepers langs de weg, is toch wat anders dan een doodkist.

Wil

Dat je nog tijd hebt om iedere dag een verslag te maken.