willy-in-hanukkah.reismee.nl

Schilderen

Donderdag 25 oktober

Gisteravond lekker nagezeten, maar.....de kapper was op Hanukkah en wie is hier aangekomen met veel te lang haar?? Petertje. Mabena was de kinderen aan het scheren. Gewoon een scheermesje op een kammetje en voorzichtig over een bolletje gaan. Allemaal dotten zwart kroeshaar op de grond en weer megakorte koppies. Ze deed het echt super maar dit was wel heel kort. Ze wilde wel even Pé z,n nekhaar scheren en z'n bakkebaarden weg halen. Lachen natuurlijk en veel publiek. Daarna nog maar 'n biertje en lekker naar bed.

Vanmorgen na het ontbijt aan het werk. We gaan de gebouwen op Hanukkah aan de buitenkant schilderen. Ze zijn wel aan een verfbeurt toe. De weg naast Hanukkah is rood en dat kan je aan de gebouwen goed zien. We zoeken eerst wat kleding uit de zakken die klaar staan voor de dorpjes. We kunnen gerust leuk schilderen maar zeker Juud en ik zitten meestal ook aardig onder. We beginnen met het verblijf van de gehandicapte kinderen. Tis een heel klusje maar we hebben eer van ons werk. Daarna doen we de voorkanten van de andere gebouwen. Onder de middag lekker soep en een broodje. Mirjam kookt alle dagen voor ons en dat is iedere keer weer smullen. Daarna weer verder en op 1 gebouw na zijn alle voorkanten geschilderd. Top gegaan en het is echt bar opgeknapt. Tijd voor een bakkie en een lekkere koude douche. Daarna gaan we met z'n vieren naar de Melcom, de AH van Sunyani. Je hebt er van alles, eten, drinken, kleding, kookgerei, bedden en tv's noem maar op. Maar wij gaan voor bier, fris en chips. Op de terugweg met de taxi langs de 'schoenenwinkel'. Pé heeft thuis zijn slippers naast zijn koffer gelegd in plaats van erin dus die mag shoppen. Daarna nog langs een shop voor een pakje peuken en dan weer naar Hanukkah. Als de meiden klaar zijn met het huiswerk maken met de kinderen gaan we nog even wandelen. We hebben een grote groep mee en dat is toch een mooi gezicht hoor. Koffie Ghana loopt bij Pé, hij heeft z'n vriend weer gevonden.Weer terug op Hanukkah nog even opdrukken met de kids, dat vinden ze toch mooi. Dan lekker eten. Het was weer een mooie dag zo en leuk zo lekker samen.

Nikki Leigh

Wat een toppers zijn jullie! Leuke foto’s!!

Natascha

Geweldig om het zo mee te beleven! Bijzonder en fantastisch dat jullie dit doen. Top trots. Dikke kus

Marrit Van Exel

Blijft leuk om dit allemaal te lezen.