willy-in-hanukkah.reismee.nl

Ze zijn er!

Woensdag 24 Oktober

Gisteravond bericht gehad van Pé, Judith en Boyte. Ze zijn in Accra! Toontje heeft ze opgehaald en ze gaan lekker eten en een biertje doen. Morgen om 6 uur naar de bus en dan zijn ze als het goed is 's middags in Sunyani. Ik ga na het ontbijt eerst naar de school. Op woensdag beginnen ze met een soort godsdienstles. Das eigenlijk zingen en bidden met de hele school. Leuk om te zien. Daarna komen er 3 verplegers om aan de bovenbouw malariavoorlichting te geven. Goed werk!

Daarna ga ik met Moses naar de bank. Weer de V.I.P. behandeling. Ik krijg een enorme stapel geld in m'n handen, ik doe het maar los in m'n tas want geen portemonee waar dit in past. Dan naar de lokale Gamma. eerst de baas een handje geven, Yes I'm from Holland, volontering in Hanukkah, Yes its nice to be here. Dan nog een paar werknemers een handje, Yes I'm from Holland...etc. Dan de bestelling plaatsen. Ik dacht dat we de knutselruimte aan de binnenkant zouden gaan schilderen, maar Moses haalt verf voor de buitenkant van de poort en de gebouwen. De uitstraling is ook belangrijk zegt hij. Is ook zo en communication with Moses is not always my strongest point zeg maar. Dus bestellen, betalen, checken, klaar zetten, weer checken en naar de auto brengen. Ik mag de emmers niet tillen want die zijn te zwaar voor me. Jaja gekke Henkie , ik zeg dat ik Superwomen from Holland ben en pak 2 grote emmers. Ik zal me ff laten kennen. Komen ze lachend achter me aan. Sure, ik ben sterk maar ik heb de emmers van iemand anders mee genomen. Wel strong maar not clever dus. Voor alle Rossies, use google translate.

Afijn wij weer op weg naar Hanukkah. alles uitladen en nog even de opslag in om op zoek te gaan naar schuurpapier. We gaan morgen schilderen op z'n Ghanees. De muren worden hier niet eerst schoon gemaakt maar geschuurd, mij best. Er worden wat sterke mannen bij elkaar getrommeld. Er liggen stapels stenen voor de omheining van Hanukkah en die moeten verplaatst worden anders kunnen wij er morgen niet bij om te schilderen. Mooi hoor zoveel mannen voor je aan het werk! Hophop als de Obruni het maar naar d'r zin heeft. Dan lekker eten en ik krijg bericht van Boyte dat ze over ongeveer 2 uur in Sunyani kunnen zijn. Dan kan ik eerst nog wel even de zusterpost verder opruimen. Nog wat matrassen en een kinderstoel de container in. Nog even de laatste dingen sorteren en dan heeft Soraya weer alle ruimte om te werken. Als van de week de spullen voor de dorpjes eruit zijn is het helemaal een feestje hier. Lekker hoor om zoveel te kunnen doen. Dan komt Moses me halen om naar het busstation te gaan. Eindelijk!
We moeten nog een half uurtje wachten maar dan zijn ze er toch echt. Pé wacht niet eens tot de bus stilstaat maar hij jumpt er al uit. Lekker hoor om ze weer te zien. Gauw naar Hanukkah. Mooi hoor alle kids reageren zo blij. Iedereen komt ff bij ons en ze herkennen toch nog een hoop kinderen. We gaan samen een rondje door Hanukkah en voorstellen aan de vrijwilligsters en Mamma Missie. Daarna nog een rondje door de school. 5 Jaar terug was die nog in aanbouw. Leuk om nu de school aan ze te laten zien die voor mij al weer zo vertrouwd is. Daarna tijd voor een biertje. Koffie Ghana staat bij het hek te wachten op Pé. Hij gaat gauw naar hem toe, hoe leuk om dat zo te zien.
Vanmiddag zijn alle struiken gesnoeid met grote messen, of eigenlijk zwaarden. Op Hanukkah zijn alle takken al opgeveegd, maar bij ons ligt alles nog. Toch maar even een bezem, lees takkenbos, pakken om ook hier de boel ruim te maken. Zo hoort het ook he, ze zijn hier tenslotte om vrijwilligerswerk te doen. Dan gaan we eten en vanavond lekker zitten, biertje drinken en bijkletsen

Reacties

Reacties

Debbie

Onwijs veel plezier samen!

Wil

Wat fijn dat ze er zijn. Allemaal knuffelen.

Jos

Mooi dat ze weer veilig zijn aangekomen.
Maak er een te gekke tijd van met z'n allen!

Anja

Wat heerlijk dat ze er zijn, en ook gelijk aan het werk zie ik, nou genieten van elkaar....wel strong maar not clever duhhhhh liefs je schone zussie van de Rossies xx

Jacqueline

Super gaaf lekker compleet zo. Heerlijk geniet met zn allen en maak er weer wat moois van op Hannukah. Xxx

Ed en Jol

Fijn jullie zo bezig te zien moppys!!! Jeetje Willy petje ?af . Wat kan je mooi ✍schrijven!!
Ik zeg bundelen tot boek ?!!
Hele Dikke Kus ?

Janet

Heel veel plezier samen, dikke kus X

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!