willy-in-hanukkah.reismee.nl

Veel kunnen doen vandaag

Maandag 22 Oktober

Vanochtend vroeg met Christine ontbeten en daarna gaat ze toch echt op weg naar het vliegveld. Jammer, we hadden het erg gezellig maar we zien elkaar vast in Nederland nog wel een keer. Morgen komen Pé, Judith en Boyte en sorry Christine, daar win je het niet van. In maart organiseert Christine op haar bedrijf 'Pluk voor kindergeluk'. Je kan dan voor een klein bedrag tulpen plukken en de opbrengst gaat naar Hanukkah. Hoe leuk is dat!
Als ze weg is ga ik naar de school. ze hebben 's ochtends een dagopening op het plein en dat is zo'n mooi gezicht. Grote en kleine trom erbij voor het ritme, samen liedjes zingen en een toespraak van de hoofdonderwijzer. Er wordt een Ghanese vlag gehesen en een vlag van de Circle of life school. Daarna marcheren ze klas voor klas naar binnen. Geweldig om te zien. Ik ga ook nog even bij de kok kijken. Elke dag krijgen de kinderen onder de middag een warme maaltijd. 250 Stuks, maar ze krijgt wel hulp met koken hoor zegt ze.

Als ik terug loop zie ik een motor met een man en een blanke vrouw erop. Hey een obruni denk ik, oh dat ben ik ook natuurlijk. Lachen dit, ik moet echt meer in de spiegel kijken.
Op Hanukkah ga ik weer de container in. Ik begin het spelletje nu goed door te krijgen en ik kan echt veel uitzoeken en klaar zetten voor als we weer naar de dorpjes gaan. Daarna naar de zusterpost, daar is ook een kamer die vol staat met spullen die uitgezocht moeten worden. Het is weer lights off, dus geen ventilator, pfffff. Als alles uit is gezocht helpen de jongens me om de spullen op de juiste plek te zetten. Ze willen allemaal laten zien hoe sterk ze zijn dus dat is zo voor elkaar. Daarna ff een koude douche, alsof ik keus heb, maar wat kan dat lekker zijn!
Ik krijg bericht van Pé dat ze ook vertraging hebben en een nacht in Lissabon moeten door brengen. Balen zeg, geen aanrader de TAP. Hoop maar dat ze net zo'n mooi hotel hebben als ik en dat ze morgen weer verder kunnen reizen.
's Avonds in het donker eten, soort kamperen voor gevorderden. Afwas laten we even staan, het kan te gek ook. Om 7 uur is er weer stroom, luid gejuich van de kinderen. Dus toch afwassen en gauw de waterkoker aan voor een bakkie koffie. Ook allemaal de apparaatjes even aan de prik. Overbelasten we straks het net misschien wel maar dat zien we dan wel weer..

Reacties

Reacties

Elly Visser

Wat heerlijk voor je dat Pé, Judith en Boyte er aan komen. Geniet van elkaar.

Jenny Joey en luuk

Lieve oma,mama
We zijn mega jaloers hier en ondanks dat ik nooit reageer via je website lezen we je blogs vol plezier .. We zijn mega trots op je en mam zoals afgesproken over 5 jaar ga ik mee! Maar nu eerst kijken of we naar elkaar kunnen zwaaien he . Joey Luuk en ik komen vanavond om 22.00uur aan in Egypte. We zullen bovenop het hotel gaan staan en heel hard roepen en zwaaien naar jullie. Geniet lekker daar mam! Trots. Dikke kus van alle kleinkinders en ons

Mariska Groen

He Willie heb je volg epp gehad en lees je berichtjes met plezier. Wat leuk om dit allemaal te zien. Goed werk doe je daar hoor! Wat heerlijk dat PÄ› Judith en Boyte komen. Hopen dat ze niet meer vertraging hebben. Geniet lekker allemaal daar maak er wat moois van maar dat gaat vast lukken. Groetjes Mariska Groen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!