willy-in-hanukkah.reismee.nl

Het weekend

Zaterdag

Vandaag geen school voor de kids. Na het ontbijt ben ik met Mieke wat kids gaan verzamelen om een rondje te gaan wandelen, dat is een uitje voor ze. We hebben genoeg keus want ze willen alle 42 mee. Het worden er 9, 2 in een rolstoel en 7 er huppelend omheen. Pittig hoor met die rolstoelen, het heeft vannacht flink geregend en de wegen bestaan hier uit rood zand/ stof en dan nat of droog dus. En Bas... er is hier zat om te vlakken. Maar blij dat ze zijn, ze weten zelf een leuke weg, mooi he gewoon Ghanese tomtom mee. We komen zelfs langs een kippenboer of in ieder geval iemand met teveel kippen voor zichzelf. Na een mooi tochtje weer terug naar Hanukkah.


De kinderen moeten op zaterdag zelf de slaapkamers schoonmaken en helpen met de was. Er wordt druk gewerkt, mooi gezicht hoor.
Als het werk gedaan is ga ik met een groep oudere meiden naar de colorroom, de knutselruimte. Ik heb daar de tekeningen opgehangen die Stijn, Joey, Maud en Luuk voor ze hebben gemaakt, vinden ze erg leuk. Ze willen graag kettingen rijgen, muziekje erbij, lekker chillen en dolle pret.

Ik vertel dat over een week ook Pé, Judith en Boyte komen. Judith?? Maar die kennen ze nog wel, die met d'r vriendin was. Dat klopt dat was Laura. Ik laat foto's zien van Juud en ze weten het zeker. Van Laura heb ik geen goeie foto dus we gaan videobellen met Laura en Bram, geweldig. De meiden zijn erg enthousiast herkennen Laura ook. Ik laat maar in het midden of ze dat na 5 jaar nog weten maar ik weet zeker dat de meiden toen een hele leuke tijd met ze hebben gehad. Als de kettingen klaar zijn gaan we weer naar het plein waar we ook nog gaan bellen met Pé en Juud, die vinden het ook leuk om alvst wat kids te zien. Inmiddels is ook Christine gearriveerd, een nieuwe vrijwilligster die hier 10 dagen blijft, gezellig!
Daarna met wat oudere jongens naar de colorroom. Ze willen loomen. Dat zijn een soort beugelelasthiekjes die je om je vingers doet en knoopt tot je een lange sliert hebt waar je bv een ketting van maakt. Ik heb het nog nooit gedaan, maar ze kunnen het me zo uitleggen. Hoezo knutselmoeder??
Ook weer erg gezellig, de jongens genieten er echt van en werken hard om een mooie ketting te maken voor vanavond want dan is er disco.

Na de knutselmiddag is er een feestelijke maaltijd. Dieneke en Marja zijn morgen voor het laatst en Dieneke trakteerd iedereen op rijst met groente en een kippenpoot. Ze heeft zelf 's middags geholpen met koken. Hier geen groentepakketjes van de Deen maar gewoon alles zelf snijden, voor 60 man. Daarna een vuurtje stoken om te koken en te bakken. Alls tafels worden op het plein gezet met de banken er omheem. Echt een feestje zo, de kids smullen, wij ook trouwens. Na het eten met z'n allen opruimen en dan is het tijd voor de disco in de hut op het plein. Fantastisch hoe ze kunnen dansen zeg, Michael Jackson had hier nog wat kunnen leren. Zo mooi ook die meiden, alles zo ritmisch en soepel. Ze proberen mij met veel geduld nog wat eenvoudige moves bij te brengen, maar dat valt nog lang niet mee. Dan komt Van links naar rechts van de Snollenbollekes, kijk das mijn niveau. Alle kids doen ons zo na natuurlijk, lachen dit. Daarna nog ff lekker nagezeten met Christine

Zondag

Vanmorgen na het ontbijt weer tijd voor een wandeling. wij alledrie een baby op de rug en nog 11 kids ernaast. prachtig dit, het is echt een feestje voor ze. We hebben ruim anderhalf uur gewandeld en met ruim 30 graden is dat een warm klusje. Daarna nog even knutselen met wat kids, ze maken een afscheidskadootje voor Marja en Dieneke. Straks een goodbeyparty voor de dames. Daarna gaan we met de vrijwilligsters en Moses uit eten in Eusbeth. Er is me een Ghanese cheesburger met patat beloofd dus ik ben benieuwd!


Reacties

Reacties

Trudi

Wat vertel je het allemaal leuk Willy!
Kijk weer uit naar het volgende verslag.
Groetjes trudi

Jacqueline

Geweldig om te lezen dit. Echt genieten daar hoor. Dikke kus

pe

volgens mij is het goed dat ik volgende week kom zodat ik je over 4 weken mee kan nemen want als ik al deze vrolijke verhalen zo lees vrees ik dat je anders nooit meer terugkom. Maar top om te horen en te lezen dat je het zo naar je zin hebt, en yep ik kijk er al naar uit om je op te zoeken!!!
dikke kus en groetjes van je hollanse vriendje

Anja

Wat weer heerlijk om te lezen, wat zijn jullie allemaal goed bezig. Je geniet.....en wij genieten mee liefs xxx

Jackie r

Mooie foto wil en wat een leuke verhalen, jullie worden lekker bezig gehouden. Geniet nog maar een tijdje en tot later

Wil

Onthou het recept van de cheesburger.
Leuk verhaal.

Manon

Wauw wat is het leuk om dit allemaal te lezen! En wat geniet je zo te zien.. heel mooi. Heel veel plezier en ga je zeker volgen :)

Nikki

Hahah geweldig van links naar rechts op snollebollekes, leer ze ff inhaken dan :p

Roy

Wat leuk om te lezen Willie volgens mij heeft u het wel naar uw zin !!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!