willy-in-hanukkah.reismee.nl

De school

Vanmorgen om 8 uur ontbeten en daarna naar de school om Art-class te geven, jaja. Het is zeg maar een deftig woord voor knutselmoeder. 25 kids van 8 en 9 jaar en dan van een wc-rolletje een vlinder maken. ga d'r maar aan staan! Maar goed, daar draai ik mijn hand natuurlijk niet voor om. Samen met Marja, een andere vrijwilligster aan de slag en een klein uurtje later 25 blije kids met een mooie vlinder. Na de les nog even een rondje door de school gelopen om een klussenlijst voor Buurman en Buurman ( Pé en Boyte) te maken.
5 Jaar terug liepen we door deze school die toen nog in aanbouw was en nu hebben we al een klussenlijst. Leuk om te zien hoe het geworden is en hoeveel kids er hier nu onderwijs krijgen.

Naast de school zijn de mannen inmiddels begonnen met het storten van de funderingsbalk voor de nieuwe Junior High School. Gewoon zelf cement draaien en met je volle kruiwagen over een plank tot alles vol ligt. Zwaar werk hoor voor de mannen, zeker in deze hitte.

Na de lunch samen met Dieneke en Liviu naar de Melcom, een grote supermarkt. Ik ben hier tenslotte al 3 dagen dus de hoogste tijd om te shoppen. Ik ben tenslotte een meisje. Bier, wijn en nootjes rijker daarna weer naar Hanukkah. Daar nog even een rondje over het terrein van de vrijwilligers om daar wat op te ruimen. Blessing houdt bij het kindertehuis de boel in de gaten , papiertjes rapen, wat een griet!
Om 3 uur de kids uit school halen, ze zijn nog buiten aan het sporten, geweldig gezicht al die ukkies in die uniformpjes aan het touwtje springen, ballen en spelen.
Na school een koppie en snel met de kids aan het huiswerk. Weer geen begrijpend lezen, YES! Maar wel Frans, Engels, schrijven, rekenen. Nog ff en ik kom nog slimmer terug dan ik al was. Daarna nog ff spelen en om 5 uur een welverdiend ( lauw) biertje met een sigaar.

Reacties

Reacties

Marina

Kippenvel....Wat lijkt me dit bijzonder om op deze manier iets te kunnen betekenen voor alle kids

Marrit

Traditie van biertje en sigaar in de namiddag moet blijven. Proost!?

Wil

Top wat je doet en bijzonder wat je meemaakt.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!