willy-in-hanukkah.reismee.nl

Het ziekenhuis

Wat een dag weer vandaag. Vanmorgen eerst samen ontbijten en daarna op zoek naar de nurse om samen de spullen uit de koffer te sorteren en op te bergen. Ze had geen tijd want ze moest met een meisje naar het ziekenhuis,. Zij heeft sikkelcelziekte en heeft een lelijke wond op haar onderbeen die maar niet geneest. Of ik mee wilde, graag natuurlijk. Eerst met de taxi naar het lab voor de bloeduitslagen, daarna verder naar het ziekenhuis. Ziet er netjes uit, alleeen stap je wel echt de vorige eeuw binnen. Er komt hier geen pc aan te pas, niks digitaal of buizenpost, gewoon pen en stapels papier en de meeste patienten hebben een soort schrift wat als dossier dient. En vooral heel veel geduld. Eerst aanmelden, dan naar de zuster, de dokter, rontgenfoto, geld tellen helaas te kort mee, maar gelukkig had ik wel gnoeg bij me. Anders moeten er eerst munten worden gebracht voor je verder wordt geholpen.

Bij de zuster

Dan met de foto weer naar de dokter die verschillende patienten tegelijk behandeld en ook bespreekt met collega's, soort van theekransje maar dan medisch zeg maar. En uiteindelijk met een recept de deur uit. Met de taxi naar de 1e apotheek, de 2e en toen alsnog tekort geld. Dus weer terug naar Hanukkah.

De 1e apotheek

's Middags alsnog de medicijnen op kunnen halen. Je kan er maar druk mee zijn. Nu hopen dat de arme meid snel opknapt.
Na het middageten samen met Blessing het terrein opgeruimd, wat een kanjer die griet we hadden dikke pret samen. Uit school de kids weer geholpen met huiswerk maken, begrijpend lezen was er gelukkig niet bij!

Nikki

Wat ben je toch ook een topper. Leuk om alles te lezen!!

Wil

Wat een "avonturen" allemaal. En wat hebben wij het hier dan toch een stuk beter.

Judith

Wat leuk om die namen alweer te herkennen als ik dit lees. Ben trots op je mam xx