willy-in-hanukkah.reismee.nl

Ik ben er!!

Nou dat was me het tripje wel. Maandag met het vliegtuig naar Lissabon om daar over te stappen naar de vlucht naar Accra. Helaas vertraging en dus de aansluiting gemist. Met een taxi , samen met een medegestrande Ghanees, naar een mooi hotel in de stad. 's Avonds samen gegeten en 's ochtends na het ontbijt weer richting vliegveld. Deze vlucht wel gehaald en rond 3 uur was ik in Accra waar Toontje me ophaalde. Haar oudste zoon was jarig dus ik viel mooi met mijn snufferd in een Ghanese party. Bier, muziek , pizza en Ghanese vrienden. Welkom in Ghana dus.

Vanmorgen om 6 uur net de taxi naar het busstation en mooi dat ik met de eerste bus mee kon. Een V.I.P. bus en zo word dit prinsesje natuurlijk graag vervoerd. Lekkere stoelen, mooie kanten gordijntjes langs de ramen en de hele weg foute Ghanese series op de t.v. Om half 3 was ik in Sunyani waar Moses me al stond op te wachten. Snel naar Hanukkah en wat gaaf zeg om hier weer te zijn! De school die 5 jaar geleden in aanbouw was is natuurlijk klaar en met de bouw van de 2e school zijn ze inmiddels begonnen. Op Hanukkah zelf is bijna niets veranderd, een feestje om hier weer te zijn en hoeveel je ook herkent. Ook veel kids die er toen waren zie je nu weer lopen, de drieling, Koffie Ghana die echt op me af kwam stormen, baby Ruben die nou al naar school gaat, geweldig.

Koffer op m'n kamer gezet en eerst kennis maken met de andere vrijwilligers. Bakkie doen en daarna maar meteen aan de slag. De kids helpen met huiswerk maken. Het Engels gaat me wel aardig af maar begrijpend lezen in het Ghanees wordt toch wat lastig. Ik knik af een toe bregrijpend en steek m'n duim op. Zal wel goed komen denk ik maar. Straks lekker slapen en morgen gaat het echt beginnen!








Reacties

Reacties

Marina

Geniet van je adventure lieverd

Debbie

Nu al leuk om mee te lezen. Heel veel succes en plezier!

Angelique

Wat leuk om te lezen Willy! Veel plezier.

pe

mooi om te horen dat je het zo naar je zin hebt schat. en maak je maar niet druk om dat huiswerk want over 2 weken zijn boyte en ik er ook dus dan kunnen wij ze wel ff helpen met het begrijpend ganees lezen. ik mis je maar red het hier prima met het mannenhuishouden. oke...we bellen !!! veel plezierrrrrr

Ans

Dat is toch ook wel weer bijzonder een Ghanees verjaarsfeestje. Maar heis fijn dat je er bent en leuk dat je zo herkent werd. En nu maar Ghanees leren om je reputatie als leesmoeder te vestigen. Succes.

Marrit

Wat een avontuur nu al. Geweldig!

Anja

Wat weer een heerlijk verhaal maar bij jullie kan niets gewoon dus ook je reis niet hihi nu heerlijk aan de slag met je kindjes...GENIET...

Marieke

Wat schrijf je leuke stukjes! Balen van de heen reis maar wat super tof dat Koffi Ghana op je af kwam stormen! Heel veel plezier daar!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!