willy-in-hanukkah.reismee.nl

De container

Dinsdag 16 Oktober

Het was de bedoeling dat we om 9 uur met Moses naar een dorpje zouden gaan om daar kleding rond te brengen bij gezinnen, maar het liep even anders. Eén van de vrijwilligsters heeft vorige week malaria gekregen, is behandeld maar wordt opnieuw ziek. Christine gaat met haar naar het lab om bloed te prikken en gelukkig is de malaria onder controle. wel een kuurtje om de boel weer op de rails te krijgen. Moses moet eerst hout regelen anders kunnen de Mama's, de verzorgsters van de kids, geen eten koken. Zij beginnen om 6 uur met het wassen van de kinderen, daarna ontbijten en dan steken de meeste kinderen de weg over om naar school te gaan. De gehandicapte kinderen worden met een busje opgehaald om naar een speciale school te gaan. Helaas komt het busje vandaag niet. De taxichauffeur is opgepakt omdat zijn rijbewijs verlopen is en Moses moet naar het politiebureau om hem weer mee te krijgen, lees betalen waarschijnlijk. Dus de uniformpjes bij die kinderen weer uit een gewone kleding aan. Ik ga met een paar kinderen wandelen, ze vinden dat geweldig en zo hebben ze toch een verzetje. Moses heeft een behoorlijke regeldag dus we besluiten om het bezoek aan het dorpje uit te stellen. Ik maak met de mannen een container met hulpgoederen open. Er moet nog heel wat uitgezocht worden dus klus genoeg. Gelukkig werkt zo'n ijzeren container een beetje als een kookketel dus het zweet komt uit gaatjes waarvan ik het bestaan nog niet wist. Geen idee wat jullie met deze info moeten maar het was gewoon belachelijk warm. Na het middageten weer mijn privesauna in en ik heb een hoop kunnen doen. Om 3 uur komen de kinderen weer uit school en worden ze allemaal weer gewassen. Wat een werk hebben die Mama's zeg, maar er wordt echt heel goed voor de kinderen gezorgt .Ik ga eerst nog even douchen om af te koelen, dat lukt goed want er is hier alleen koud water. Dan even een wasje doen, lekker basic met koud water en een blok sunlightzeep maar het werkt prima. Daarna nog even huiswerk maken met de kinderen en jawel die welverdiende...
Koen stuurt nog een berichtje of ik een foto van Moses en de kinderen voor Hanukkah wil maken een doorsturen. Hij heeft een artikel geschreven over Hanukkah en Mariette dat binnenkort wordt gepubliceerd in een magazine. Wat een kanjer toch die Koen van ons!
Het wachten is op nu Ina en haar vriendin die vandaag arriveren. Helaas heeft de bus al meerdere keren langs de kant gestaan met pech dus het zal wel een latertje worden. Ze zijn vanochtend om 10 uur vertrokken en het is nu inmiddels 7 uur 's avonds..

Reacties

Reacties

Sandra

Ah, kom er net achter dat jij dus wél internet heb, maar ik gewoon niet bij de mailinglijst was aangemeld haha. Nu had ik wel lekker veel te lezen in 1 x. Super gave verhalen zus, volgende x ga ik met je mee!!!!

Anja

Wat weer een geweldig verhaal , en wat gebeurd er veel op 1 dag, alleen daar krijg je het al heet van.....heb je genoeg sigaren of moeten we nog wat naar je toe sturen, liefs van je schone zus xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!