willy-in-hanukkah.reismee.nl

Luiers en babyvoeding

Maandag 15 Oktober

Vanmorgen na het ontbijt samen met Moses en Christine op pad. We gaan naar de stad om luiers en babyvoeding in te slaan. Eerst langs de bank om geld te wisselen. Moses heeft hier een V.I.P.behandeling dus het geld wordt gewoon bij de auto gebracht. Daarna naar de shop. Het lijkt de zwarte markt hier wel. Er is een magazijn dat tjokvol ligt, pampers, tomatensaus, frisdrank, alles door elkaar. Eerst bij iemand de bestelling laten noteren, dan in de rij voor de kassa om af te rekenen, dan met je gestempelde bon naar de volgende om de bestelling te verzamelen. Die wordt dan op de stoep gelegd, bon naar de volgende die alles nog een keer controleerd en dan weer iemand die het naar de auto brengt. Dit alles neemt ongeveer een uur in beslag, maar we zijn voorzien. Op de terugweg nog even gestopt bij een plek waar honderden vliegende honden rondvliegen. Bizar hoor, het lijkt alsof je in een soort horrorfilm zit, maar wel gaaf om te zien. Dan weer op weg naar Hanukkah om de buit uit te laden. Top hoor, dankzij jullie allemaal alvast een maand luiers en babyvoeding!

Dan nog even met Christine naar de Melcom om onze eigen boodschappen te doen. Precies op tijd terug voor het middageten, pannekoeken joepie!
Na het eten is het weer tijd voor de art-class, 22 kids van 6 jaar oud. We zetten 2 grote bakken lego op tafel en het feest kan beginnen. Ik moet eerlijk bekennen dat het kind weer keihard in me naar boven komt. Ik kan me nog net inhouden om geen wieltjes af te pakken omdat ik ook een autootje wil bouwen, Mooi he, ben je 50 jaar, zit je in Ghana met Lego te spelen. Je kan er maar zoet mee zijn.

Na school weer huiswerk maken en dan tijd voor een dik verdiend biertje met een sigaar.
's Avonds belt Pé nog even, lekker hoor ff bijkletsen. Probroed, onze broederij, heeft een flinke donatie gedaan. Super mannen, onwijs bedankt! Het geld wordt direct doorgestort voor de bouw van de school. De werkmannen hebben de hele dag stenen naar de school gereden om weer verder te bouwen. Je ziet het groeien zo!
Morgen gaan we met Moses dorpjes bezoeken. Vast ook weer een belevenis .

Barend

Winkelen is ook overal leuk hè.

Elly Visser

Tjonge, ik was ietwat op achter met lezen, maar wat een pracht verhalen.
Goed bezig zeg. En volgende week nog beter met je loveones om je heen.

Sander Roozendaal

Hee Willy. Net al je verhalen even gelezen. Wat ben jij goed bezig zeg! Vanaf nu blijf ik je volgen. Trots op je schone zus, geniet ervan!